چگونه DASH را آغاز کنیم؟

1399/04/16 در ساعت 14:00:00

چگونه آغاز به تغییر در رژیم غذایی و در نتیجه سبک زندگیمان کنیم؟

چگونه DASH را آغاز کنیم؟

چگونه DASH را آغاز کنیم؟

رعایت رژیم DASH بسیار ساده است و می‌توانید با تغییرات کوچکی در عادات غذایی خود نتایج مثبتی را در روند سلامت خود ملاحظه کنید. برای شروع تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

 

1- ارزیابی وضعیت فعلی‌تان

رژیم DASH به هیچ برنامه و مواد غذایی ویژه‌ای نیاز ندارد. برای شروع می‌توانید با مراجعه به سایت https://www.niddk.nih.gov/bwp  وزن، قد، سن و وزن هدفتان را وارد کنید تا به شما بگوید به چه میزان کالری روزانه نیاز دارید. سپس رژیم فعلی‌تان را با رژیم DASH مقایسه کنید تا متوجه شوید به چه تغییراتی در رژیم غذایی خود نیاز دارید.

 

2- با پزشک خود مشورت کنید

اگر دارویی مصرف می‌کنید به هیچ وجه بدون مشورت با پزشک داروهای خود را قطع نکنید. همچنین بعضی از مواد غذایی (بعضی دانه‌ها و سبزیجات) برای بیماری‌های خاصی ممکن است مضر باشند که در این رابطه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

3- رژیم DASH را قسمتی از زندگی خود کنید

رژیم غذایی DASH یک سبک زندگی است که به همراه دیگر تغییرات در سبک زندگی، مانند افزایش فعالیت و رسیدن به وزن سالم و ایده‌آل، می‌تواند فشار خون و کلسترول خون شما را کنترل کند. از دیگر موارد مهم، عدم نوشیدن الکل و یا به حداقل رساندن آن است (نهایت 1 تا 2 فنجان). دقت کنید که مقدار ایده‌آل مصرف الکل، مقدار صفر است.

 

4- DASH برای تمام اعضای خانواده

به دلیل طیف گسترده مواد غذایی که در این رژیم قرار دارد، شما می‌توانید آن را بر طبق غذاهای مورد علاقه خود برنامه‌ریزی کنید و به همراه خانواده یک تغذیه سالم و دلنشین را تجربه کنید.

 

5- نگران نباشید

ممکن است در بعضی از روزها از یکی از گروه‌های غذایی بیشتر و از گروهی کمتر مصرف کنید، یا ممکن است در روز خاصی مصرف نمکتان بیش از حد مجاز باشد. نگران نباشید و تمام تلاشتان را بکنید که میانگین روزهایی که طبق برنامه پیش می‌روید را افزایش دهید و آن را به سبک زندگی خود تبدیل کنید.

 

 

سالم و تندرست باشید

 

 

منبع: https://www.nhlbi.nih.gov/health-topics/dash-eating-plan

 

آیا قرص‌های فشار خون را می‌توان قطع کرد؟

1403/06/29 در ساعت 18:59:22

مصرف داروهای فشار خون معمولاً مادام‌العمر است، اما در شرایط خاص ممکن است پزشک تصمیم به کاهش یا قطع دارو بگیرد

آیا قرص‌های فشار خون را می‌توان قطع کرد؟

بررسی علمی نمک صورتی: مزایا، معایب و واقعیت‌های پشت ادعاها

1403/05/30 در ساعت 23:34:35

مطالعات علمی نشان می‌دهد که نمک صورتی هیمالیا، علی‌رغم محبوبیتش، از نظر مزایای سلامتی تفاوت چندانی با نمک معمولی ندارد. این نمک حاوی مواد معدنی است، اما در مقادیر کم. همچنین، کمبود ید و حضور فلزات سنگین از معایب آن به شمار می‌آید. مصرف معتدل آن توصیه می‌شود.

بررسی علمی نمک صورتی: مزایا، معایب و واقعیت‌های پشت ادعاها

سیگار و فشار خون

1399/11/27 در ساعت 14:59:00

آیا سیگار کشیدن باعث افزایش فشار خون می شود؟ برای ترک سیگار چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

سیگار و فشار خون

نوشیدنی‌هایی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند

1403/04/04 در ساعت 05:34:07

مصرف نوشیدنی‌هایی مانند آب چغندر، آب انار، چای سبز، آب نارنج، آب هندوانه، شیر کم‌چرب، آب زغال‌اخته، چای هیبیسکوس، آب کرفس و سرکه سیب به دلیل محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و پتاسیم، می‌تواند به کاهش و کنترل فشار خون کمک کند. این نوشیدنی‌ها به بهبود سلامت قلب و عروق نیز کمک می‌کنند.

نوشیدنی‌هایی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند

"قدرت آب نارنج: راز طبیعی برای کاهش فشار خون"

1403/04/04 در ساعت 04:11:59

آب نارنج با داشتن ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش فشار خون کمک می‌کند. این نوشیدنی طبیعی باعث بهبود عملکرد عروق، کاهش التهاب و تنظیم تعادل سدیم در بدن می‌شود. مصرف متعادل آب نارنج می‌تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند.

"قدرت آب نارنج: راز طبیعی برای کاهش فشار خون"

تغذیه مناسب برای فشار خون بالا سفری به سوی سلامتی قلب

1403/03/16 در ساعت 19:10:19

در این راهنمای جامع و بسط یافته، سفری به دنیای تغذیه مناسب برای فشار خون بالا آغاز می‌کنیم

تغذیه مناسب برای فشار خون بالا  سفری به سوی سلامتی قلب
نظر جدید
0%